Ряд важливих питань розглянула колегія райдержадміністрації

Дата: 02.12.2017 12:40
Кількість переглядів: 1750

Фото без опису

В останній день осені цього року відбулося засідання колегії Уманської районної державної адміністрації, на яке виносилося ряд питань:

- Про стан соціально-економічного розвитку району за 9 місяців 2017 року;

- Про стан розрахунків за оренду земельних паїв у господарствах району;

- Про стан боротьби зі злочинністю та правопорушеннями, забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян;

- Про стан виконання протитуберкульозних заходів, у т. ч. щодо виявлення туберкульозу серед дорослого та дитячого населення в Уманському районі;

- Про підсумки розгляду звернень громадян в Уманській райдержадміністрації за 10 місяців 2017 року;

- Про стан виконавської дисципліни, ведення діловодства та організації контролю в структурних підрозділах райдержадміністрації й органах місцевого самоврядування за 10 місяців 2017 року.

 Засідання проводилося під головуванням очільника району, голови колегії Євгенія Данченка.

Інформацію про підсумки соціально й економічного розвитку району надала начальник відділу економіки і торгівлі райдержадміністрації Тетяна Солом’яна. Так, за 9 місяців поточного року промисловими підприємствами району вироблено продукції  в оптових порівняних цінах на суму 140,2 млн грн, реалізовано промислової продукції на суму 184,1 млн грн, що становить 99,6 відсотка до відповідного період минулого року. У розрахунку на одну особу населення обсяг реалізованої продукції склав 4353 грн, що на 46,7 грн або на 1,1 відсотка більше до відповідного періоду минулого року.

Вагомий внесок у нарощування промислового потенціалу зроблено ПраТ ”Світ меблів Україна” – питома вага якого склала 82 відсотка  у загальному обсязі виробленої продукції.

Загальний  обсяг експорту товарів склав 9,2 тис. дол. США, що на 42,2 відсотка більше  до відповідного періоду минулого року.

Обсяг роздрібного товарообігу підприємств, які здійснюють діяльність із роздрібної торгівлі склав 221,516 млн грн, що на 3,1 відсотка більше до відповідного періоду минулого року.

Підприємствами госпрозрахункової форми фінансування, надано послуг на суму 7,818 млн грн, що на 11 відсотків більше до відповідного періоду минулого року.

Значна увага приділяється галузі агропромислового розвитку. Саме тут виробляється левова частка валової продукції. В поточному році прогнозується валове виробництво всіх зернових в межах 275,9 тис. тонн, при середній урожайності 57,4 ц/га. Слід зазначити, сільськогосподарськими підприємствами вирощено худоби в живій вазі 2377 тонн, виробництво молока  склало 7641 тонну.

Однак, щоб досягти повної стабілізації галузі тваринництва, необхідно працювати над вирощуванням худоби та птиці та над збільшенням виробництва молока.

Формування позитивного інвестиційного та інноваційного клімату – одне з основних завдань для розвитку району. З початку року підприємствами району освоєно 207,413 млн грн капітальних інвестицій, що на 33 відсотка більше до відповідного періоду минулого року і на одного жителя району складає 4861 грн.

Основні інвестиційні проекти, які реалізовано в районі у поточному році:

- введено в експлуатацію цех по забою кролів в ТОВ ”Агроплант”

- ТОВ ”Агрокомплекс-Вільшанка” реалізовано інвестиційний проект щодо побудови цеху з виробництва палет.

З метою участі у конкурсі проектів, які фінансуватимуться з Державного фонду регіонального розвитку в 2018 році  підготовлено та зареєстровано на он-лайн платформі Мінрегіону України 10 проектів регіонального розвитку, що можуть фінансуватися в 2018 році за рахунок коштів ДФРР, на загальну суму 16,5 млн грн.

В рамках реалізації проекту Європейського Союзу та Програми розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду, фаза ІІІ», впроваджується проект ”Реконструкція нежитлової будівлі (школи) під Будинок школяра та молоді з приміщеннями для тимчасового проживання в с. Родниківка” на  суму 1,8 млн грн.

За статистичними даними розмір середньомісячної заробітної плати по району склав 6327 грн, що на 60 відсотків  більше до  минулого року.

З метою соціального захисту населення системою державної допомоги, в тому числі і житловими субсидіями, охоплено 8760 сімей, що становить 46 відсотків від їх загальної кількості населення. За 9 місяців поточного року виплачено допомог на суму 128,7 млн грн. Протягом поточного року працевлаштовано 1007 незайнятих громадян, в тому числі 681 особа, що мали статус безробітного.

Зросли надходження до бюджетів усіх рівнів від малого та середнього бізнесу.

Загальна кількість суб’єктів малого бізнесу по району складає 1121 в тому числі: 936 підприємців - фізичних осіб та 185 малих підприємств.

Протягом поточного року надходження до бюджетів усіх рівнів від діяльності суб’єктів малого бізнесу склали 55,6 млн грн,  в тому числі від малих підприємств 47,9 млн грн, від підприємців фізичних осіб –  7,7 млн грн. Частка податкових надходжень від малого підприємництва склала 24 відсотка.

 У поточному році  передбачено  на   ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності 30,8 млн грн. Проведено капітальні та поточні ремонти доріг в 39 населених пунктах на суму 23,6 млн грн, що становить 76,6 відсотка від передбачених видатків.

 Крім того, за рахунок сільськогосподарських підприємств ТОВ ”Берестівець”,  ТОВ ”Прометей”, ФГ Агрофірма ”Базис”,  КСП ”Родниківка”, агрофірма ”Ліга”, ТОВ ”Степ 2000”, ТОВ ”Уманьхімагро”, ФГ ”Хорста”, ПСП ”Плай”, ПП ”Сант” виконані ремонтні роботи доріг на загальну суму 1156,7 тис. грн.  

Із наявних в районі 731,3 км мереж вуличного освітлення відновлено 699,2 км, що становить 95,6 відсотка (з них у 2017 році відновлено 2,3 км в селах Степківка, Посухівка, Городецьке).

Протягом 2017 року проведено будівництво водогонів: у с. Гродзево протяжністю 4 км на суму 1532 тис. грн, у с. Полянецьке протяжністю 2 км на суму 790,5 тис. грн.

Проведено реконструкцію водогонів: у с. Берестівець на суму  288 тис. грн, с. Доброводи на суму 200 тис. грн, с. Городецьке на суму 200 тис. грн, с. Кочубіївка на суму 200 тис. грн та у с. Дубова на суму 80 тис. грн за рахунок коштів місцевого бюджету та спонсорських.

 У населених пунктах району побудовано та введено в експлуатацію 16 індивідуальних житлових будинки загальною площею 3190 кв. м, що у 2,9 рази більше до 2016 року.

У поточному році укладено 5 договорів пайової участі замовників у розвитку соціальної інфраструктури населених пунктів та забезпечено надходження до місцевих бюджетів коштів у сумі 627,7 тис. грн.

У навчальних закладах освіти, а саме Бабанській, Дмитрушківській, Ладижинській, Колодистенській, Полянецькій та Берестівецькій школах, Кочержинському та Доброводівському НВК, проведено ремонтно-будівельні  роботи  на суму 3088,1  тис. грн.

По галузі медицини в акушерсько-гінекологічному відділенні Уманської центральної лікарні проведено поточний ремонт на суму 142,4 тис. грн за рахунок позабюджетних коштів. Придбано медичного обладнання на загальну  суму 1100 тис. грн.

Проведено поточні ремонти у ФАПах в селах Доброводи, Рижавка та АЗПСМ с. Родниківка на загальну суму 220 тис. грн.

У звітному періоді по закладах культури виконано ремонтні роботи на суму 2506,2 тис. грн.

Проведено ремонтні роботи в будинках культури сіл Ладижинка, Берестівець, Вільшанка, Городниця, Старі Бабани, Шарин, Аполянка, Черповоди, Фурманка, Сушківка, Танське.

На виконання заходів Програми економічного і соціального розвитку на 2017  рік  на розвиток інфраструктури сіл району спрямовано 52206,8 тис. грн, з них кошти обласного бюджету – 1144 тис. грн, районного та місцевих бюджетів – 36227 тис. грн, спонсорські кошти – 8495,9 тис. грн.

Співдоповідачами з цього питання були директор районного центру зайнятості Василь Скрипник, головний лікар центральної районної лікарні Інна Добрянська та начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Борис Бондар.

Зокрема, Інна Добрянська повідомила, що на 2017 рік затверджено бюджет для Уманської ЦРЛ в сумі 33,4  млн грн,   профінансовано за 9 місяців 2017 р.  22,8 млн грн (92,8 %). Витрати на 1-го жителя за 9 місяців склали 539,35 грн (9 міс. 2016 р. – 385,23 грн). Вартість ліжкодня – 410,0 грн (9 міс. 2016 р. – 258,70 грн), в т. ч. по медикаментах – 31,20 грн (9 міс. 2016 р. – 38,53 грн), на харчування – 19,33  грн (9 міс. 2016 р. – 15,85 грн). 

Борис Бондар розповів про проекти, які подали в нинішньому році і які планують розробляти наступний на Державний фонд регіонального розвитку. А також поінформував про перейнятий досвід в інших навчальних закладав, які нещодавно відвідав.

Голова райдержадміністрації наголосив Борису Борисовичу на необхідності підвищувати ефективність навчального процесу, прямим відображенням якого є результати зовнішнього незалежного оцінювання.

«За статистикою сьогодні 70% дітей не мають бажання навчатися. Треба це змінювати, знаходити шляхи зацікавлення учнів, щоб вони хотіли йти до школи. Вважаю, що кожному навчальному закладу в районі необхідно розробити відповідні заходи», - сказав Євгеній Данченко.

„Про стан розрахунків за оренду земельних паїв у господарствах району” доповіла начальник управління агропромислового розвитку райдержадміністрації Валентина Мовчанюк. Вона зазначила: за оперативною інформацією на звітну дату нарахування орендної плати за орендовані земельні частки (паї) у 2017 році складає понад 164 млн. грн. Проте враховуючи, що більшість підприємств фактично сплачує орендну плату в розмірі більшому, ніж вказаний у договорі оренди, очікується, що до кінця року буде нараховано понад 170 мільйонів гривень орендної плати за земельні паї, що в середньому складе 7% від грошової оцінки земель (у минулому році було 6,07%), тобто кожен власник земельного паю додатково отримає на руки в середньому 700 гривень та до бюджету додатково надійде близько 170 гривень за кожний пай.

Всього сільськогосподарськими товаровиробниками сплачено власникам земельних паїв 135,652 млн грн, що складає 83% від нарахованої орендної плати. У сільськогосподарських підприємств перебуває в оренді 17818 земельних паїв на загальну площу 53734 га.

У 2017 році з сільськогосподарських підприємств найбільше нараховано орендної плати на 1 пай по: ДП «Умань-Агро» від 8,2% в с.Ятранівка до 10,2% в с.Ропотуха та 10,3% в с.Собківка;  СТОВ «Деметра» с.Шарин – 9,1%, с.Ропотуха – 10,2%; ТОВ «Дукра Агро» с.Старі Бабани – 10,2%; ТОВ «Чорна Камянка» с.Старі Бабани та с.Коржова – 10%; ТОВ «Аграрії Уманщини» - 10%; ПМП «НП Бабанське» - 10%.

Найменше нараховано на 1 пай по таких підприємствах як ТОВ «Степ 2000» - від 4,5% до 5%,  ТОВ АФ «Ліга»,   ТОВ АФ «Легедзине», ДП АФ «Байс Агро» по 5,5% від грошової оцінки землі.

Повністю розрахувались з орендодавцями такі підприємства як       ВАТ «Уманське племпідприємство»,  ТОВ «Полянецьке»,  ПП «Рогова», ТОВ «Терра 2014», ТОВ «Агробізнес-Експерт», ТОВ «Благодатний край», ТОВ «Уманьфермаш-Агро».

У фермерських господарств перебуває в оренді 2747 земельних паїв на загальну площу 7742 га.

У 2017 році з фермерських найбільше нараховано орендної плати на 1 пай по: ФГ «Оберіг» с. Косенівка – 8,7%, ФГ «Кравчукове» с. Шарин та ФГ «Бересток» по 7%.

Найменше нараховано на 1 пай ФГ «Росинка» по с. Старі Бабани - 5,5% від грошової оцінки землі.

Повністю розрахувались з орендодавцями такі фермерські господарства як ФГ «Струмок» с. Городецьке, ФГ «Мир» с. Коржова, ФГ«Оберіг» с. Косенівка, ФГ «Коваль О.І.» с. Піківець.

У інших суб’єктів господарювання перебуває в оренді 763 земельних паї на загальну площу 2442 га.

У 2017 році  дані особи нараховують на 1 пай від 6 до 7%.

Повністю розрахувались з орендодавцями 13 орендарів, проте є ряд таких, що не приступили до видачі орендної плати це Черниш В.І. с. Краснопілка ПП Гойда В.Г. та Довгань Л.М. с. Ятранівка, Яременко Р.В. с. Сушківка,  ПП «Такт» с. Заячківка.

Ми бачимо певну строкатість у розмірі орендної плати, яку орендарі виплачують власникам земельних паїв. І вона спостерігається не лише між господарствами та сільськими радами. Є випадки коли одне господарство в межах однієї сільської ради виплачує різну за розміром орендну плату власникам земельних паїв в залежності від того погоджуються вони на збільшення терміну договору чи ні.

Особливо складна ситуація у 2017 році виникла в с. Свинарка.

Власники земельних паїв в адмінмежах Свинарської сільської ради  у 2010 році уклали  з ТОВ «Згода» договори оренди земельних ділянок терміном до 01.11.2020 та розміром орендної плати на рівні 3% від грошової оцінки земельної ділянки.

Додаткові угоди до договорів оренди щодо зміни розміру чи порядку виплати орендної плати на даний момент не зареєстровані.

У 2016 році ТОВ «Згода» виплачувало всім власникам паїв орендну плату на рівні 7,5% від грошової оцінки паю.

 За оперативними даними управління агропромислового розвитку райдержадміністрації, у 2017 році ТОВ «Згода» видає власникам земельних паїв, які погодились на збільшення терміну оренди ще на 10 років орендну плату на рівні 11% від грошової оцінки паї, або 12300 грн. на руки.

Решті власників паїв, які не погодились на такий тривали термін оренди та не згодні з рядом інших умов запропонованої додаткової угоди (право передавати землю в суборенду, виплата орендної плати в грошовій формі, тощо) ТОВ «Згода» видає орендну плату на рівні 3% від грошової оцінки земельної ділянки, що по Свинарській сільській раді складає 4219,8 грн. за 1 пай (за мінусом утриманого ПДФО та військового збору орендна плата до видачі складає 3396,94 грн.).

Підводячи підсумки, Валентина Мовчанюк наголосила, що попит на оренду земель сільськогосподарського призначення постійно зростає і вибір розвитку земельних відносин повинен залежати не тільки від орендаря, а й від селянина – власника земельного паю, вони мають стати партнерами в орендних відносинах. 

Ситуація з ТОВ «Згода» викликала стурбованість Євгенія Данченка. Тому він запропонував рішенням колегії спрямувати звернення підприємству щодо вирівнювання плати за оренду паїв.

Представник правоохоронних органів охарактеризував стан боротьби зі злочинністю та правопорушеннями, забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян. Зокрема, зазначив, що за 11 місяців 2017 року до Уманського РВП Уманського РВП ГУНП в Черкаській області надійшло 3124 заяви і повідомлення про вчинені кримінальні правопорушення та інші події (проти 3516 за 11 місяців 2016 року). З них 717 внесено до ЄРДР (проти 784 в 2016 році), по 1762 прийнято рішення згідно Закону України «Про звернення громадян» (проти 2190 за звітний період в 2016 році), 136 передано в інші ОВС (проти 104 в 2016 році), по 224 складено протоколи про адміністративні правопорушення (проти 178 в 2016 році).

Питання «Про стан виконання протитуберкульозних заходів» було винесено на колегію у зв’язку зі значним збільшенням виявлених цього року хворих. Як доповів головний районний фтизіатр Олександр Сушко, за 9 міс 2017 року на диспансерний облік взято 28 хворих на активний туберкульоз, із них 18 – вперше виявлених хворих, 4 – рецидиви туберкульозного процесу , невдача лікування – 4 особи, інший туберкульоз – 2 особи. За 9 міс 2016 року на диспансерний облік взято 18 осіб, із них вперше діагностовано туберкульоз 15.

План флюорографічного обстеження виконано на 75.5%, за  9 міс. 2017 р. оглянуто 16350 осіб. Методом мікроскопії мазка обстежено 82 особи з підозрою на туберкульоз, зроблено 164 аналізи  мокротиння на МБТ. Виконано туберкулінодіагностику 409 дітям. Вакциновано всього 259 новонароджених (процент вакцинації – 95.2%). Ревакцинація практично не проводилась у зв’язку  з відсутністю вакцини БЦЖ.

Спільно з присутніми сільськими головами було обговорено заходи щодо попередження поширення цієї соціальної хвороби.

Про підсумки розгляду звернень громадян в Уманській райдержадміністрації за 10 місяців 2017 року доповіла начальник відділу документообігу та контролю райдержадміністрації Людмила Просянюк. За цей час надійшло 401 звернення, що на 31% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. Із загальної кількості заяв і скарг на особистому прийомі голови райдержадміністрації розглянуто 28 звернень.

338 звернень було спрямовано до органів влади вищого рівня. З них 320 – до обласного контактного центру. В основному це звернення, що стосуються соціального захисту населення, субсидій, працевлаштування. У зверненнях також піднімають питання благоустрою населених пунктів, отримання земельних ділянок учасниками АТО, виділення коштів на лікування важкохворих громадян, житлово-комунальної політики та транспорту.

Також за звітний період було здійснено 18 виїзних прийомів голови райдержадміністрації, в яких вислухано і вирішено питання 116 осіб.  

Розглянувши всі питання порядку денного, колегія прийняла відповідні рішення та надала ряд доручень, які спрямовані на вирішення актуальних проблем громадян.  



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь