Звіт про роботу архівного сектору райдержадміністрації за 2017 рік
Одними з основних завдань, покладених на архівний сектор райдержадміністрації, як місцеву державну архівну установу, є внесення до Національного архівного фонду (далі НАФ) архівних документів, що мають місцеве значення, ведення їх обліку, зберігання та використання відомостей, що в них містяться, а також здійснення контролю за діяльністю архівних підрозділів підприємств, установ та організацій району.
Джерелами комплектування (фондоутворювачами) архівного сектору райдержадміністрації документами НАФ є 71 установа, підприємства та організації району (найбільше в області), з них: 51 установа – це органи місцевого самоврядування, решта 20 – це Уманська райдержадміністрація, її управління і відділи, ряд сільськогосподарських підприємств, навчальні і медичні заклади та інші організації.
Станом на 01.01.2018 на зберіганні в архівному секторі знаходиться 182 фонди, в тому числі 49 фондів трудового архіву. Всього на зберіганні перебуває 16784 од.зб., в тому числі: 13238 справ постійного зберігання (НАФ) та 2265 справ з кадрових питань (особового складу), 1034 одиниці тимчасового зберігання, 180 боксів та 67 мішків з виборчими бюлетенями.
Протягом 2017 року робота архівного сектору райдержадміністрації зосереджувалася на виконанні планових показників «Розвитку архівної справи в Уманському районі на 2017 рік». Зокрема проведені наступні види робіт.
Забезпечення збереженості та державний облік документів Національного архівного фонду
Для поліпшення умов зберігання документів, оптимального їх розміщення в архівосховищі, контролю за наявністю та фізичним станом документів:
- проведено ремонт документів з паперовою основою (10 одиниць зберігання);
- з метою раціонального розміщення документів в архівосховищі № 1 (пл. Соборності,1) проведено переміщення 970 од.зб.;
- виготовлено та замінено 104 ярлики на картонажних коробках;
- проведено суцільну перевірку наявності та фізичного стану документів Національного архівного фонду в архівосховищі (пл.Соборності,1), перевірено 5 фондів у кількості 422 справ);
- за допомогою міні-метеостанції постійно здійснюється контроль за температурно - вологісним режимом в архівосховищі, дані записуються у відповідний журнал, значних відхилень у показниках не зафіксовано.
Архівним сектором райдержадміністрації проводиться планомірна робота щодо зменшення заборгованості по прийому документів НАФ на зберігання у встановлені граничні строки. Для цього з метою звільнення площ стелажного обладнання для подальшого прийому документів від установ-фондоутворювачів щорічно планується передавання документів НАФ на зберігання в Державний архів Черкаської області.
Рік |
Ступінь наповненості, % |
Передано справ ДАЧО, од.зб. |
Надійшло від установ, од.зб. |
2015 |
96,6 |
432 |
911 |
2016 |
101,7 |
164 |
725 |
2017 |
103 |
263 |
402 |
У 2017 році відповідно до плану роботи сектору передано до Державного архіву Черкаської області 263 справи постійного зберігання з 5 фондів (Родниківська, Краснопільська, Городецька, Собківська, Ропотуська сільські ради). В ході підготовки до передачі справи попередньо були пошифровані, звірено відповідність заголовків справ із описами. Внесено зміни в облікові документи.
Архівним сектором у 2017 році прийнято 460 од.зб., з них: 402 справи постійного зберігання, 12 - з кадрових питань (особового складу), 41 справа тимчасового зберігання, 5 боксів з виборчими бюлетенями. Всі справи закартановано, дані внесено в облікові документи.
Протягом 2017 року до архівного сектору надійшло 12 фондів (Уманська райдержадміністрація, Уманська районна рада, Собківська, Антонівська, Вільшанослобідська, Гродзевська, Острівецька сільські ради, управління Держгеокадастру в Уманському районі, КСПП «Доброводи» (с.Доброводи), СТОВ «Колос» (с.Рогова), вибори до місцевих рад – 2015 року (продовження), перші вибори до ОТГ – 2017 року), в тому числі 3 (три) нових фонди:
- № 612 - СТОВ «Колос» (с.Рогова Уманського району Черкаської області; колишній ліквідатор виявив справи СТОВ за 2000-2006 роки в ході інвентаризації власної документації, документи були упорядковані у 2007 році, наявні схвалені ЕПК ДАЧО у 2007 році описи справ);
- № 613 - управління Держгеокадастру в Уманському районі (ліквідовано юридичну особу);
- № 614 – перші вибори до ОТГ-2017.
Всього у 2017 році упорядковано та прийнято на зберігання виборчу документацію:
- прийнято на зберігання документи Острівецької і Сушківської сільських виборчих комісій у кількості 47 од.зб. (18 пост. зб., 12 ос.скл., 17 т.зб.) у фонд «Вибори до місцевих рад - 2015 року» після проведення позачергових виборів сільських голів у селах Острівець і Сушківка та проміжних виборів депутата Сушківської сільської ради у 2016-2017 роках (фонд 611 об’єд.);
- прийнято на зберігання документи Паланської сільської виборчої комісії у кількості 29 од.зб. (24 справи т.зб., 5 боксів з виборчими бюлетенями) у фонд «Перші вибори до ОТГ - 2017» після проведення перших виборів депутатів Паланської сільської ради та Паланського сільського голови Паланської об’єднаної територіальної громади 29.10.2017 (фонд 614 об’єд.).
Протягом 2017 року надавалась методична допомога управлінню Держгеокадастру в Уманському районі, сільським радам, що припиняються в наслідок приєднання до Паланської ОТГ, і територіальним виборчим комісіям щодо упорядкування документації та підготовки її для передачі на зберігання в архівний сектор райдержадміністрації.
Також у 2017 році надавалася методична допомога ліквідатору ПАТ «Старобабанівський гранітний кар’єр» і секретарю Старобабанівської сільської ради щодо приймання-передачі документів з особового складу ліквідованого ПАТ (212 справ за 1984-2017 роки) в трудовий архів сільської ради.
Створення і розвиток науково-довідкового апарату до документів Національного архівного фонду
Протягом 2017 року архівний сектор райдержадміністрації продовжував роботу по створенню і розвитку науково-довідкового апарату до документів Національного архівного фонду (НАФ).
Рік |
Кількість установ, які пройшли науково-технічне опрацювання |
Справ постійного зберігання, од.зб. |
Справ з (особового складу) од.зб. |
Рівень упорядку-вання документів в установах списку № 1, % |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2015 |
29 (22-план) |
512 |
288 |
100 % |
2016 |
40 (40-план) |
3369 (з них 2308 –Держземагентство) |
803 |
100 % |
2017 |
21 (15-план) |
3190 (з них 2490 –Держгеокадастр; 146 рестр. справ юрид. і фіз.. осіб-підприємців,держ.реєстр.яких скасовано; 133 погосп. книги сіл. (селищ.) рад) |
248 |
100 % |
Протягом 2017 року проведено описання документів у 21 установі району (за планом – 15, у 2016 році упорядкування проведено у 40 установах), складено та затверджено ЕПК ДАЧО описи на 3190 справ постійного зберігання (350 - за планом), з них: документи управління Держгеокадастру в Уманському районі - 2490 справи за 2014-2017 роки; 146 реєстраційних справ юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, державну реєстрацію яких скасовано за 2006-2011 роки; 133 погосподарських книги сільських (селищної) рад за 2016-2020 роки.
Погоджено ЕПК ДАЧО описи на 248 справ з кадрових питань (особового складу) (150 - за планом).
Упорядкування проведено в 15 установах списку № 1 за планом, зокрема: Уманська райдержадміністрація, Уманське районне споживче товариство, Кочержинська сільська рада, КСП «Родниківка» і ТОВ «Весна» - за 2014 рік; Уманська районна рада – за 2014-2015 роки; Оксанинська, Танська, Старобабанівська, Пугачівська, Собківська, Коржовослобідська, Бабанська сільські (селищна) ради, ДП «Уманське лісове господарство» - за 2014-2016 роки, а також Бабанська школа-інтернат – за 2013/2014 – 2015/2016 навчальні роки.
Позапланово проведено упорядкування документів в установах: Уманська райдержадміністрація – за 2015 рік; управління Держгеокадастру в Уманському районі за 2014-2017 роки; Вільшанослобідська і Степківські сільські ради – за 2015-2016 роки, а також позапланово упорядковано документи Острівецької і Сушківської сільських виборчих комісій (продовження місцевих виборів 2015 року) та Паланської сільської територіальної виборчої комісії після проведення перших виборів до ОТГ.
Із 71 установи списку № 1 в 2017 році затвердили описи справ по 2014 рік включно (згідно нормативних вимог) 71 установа. Рівень упорядкування документів в установах складає 100 %. Середньообласний показник упорядкованості документів складає – 77 %.
Формування Національного архівного фонду. Експертиза цінності документів.
Ще одним із основних завдань, яке виконує архівний сектор Уманської райдержадміністрації є забезпечення реалізації державної політики у сфері архівної справи і діловодства, здійснення управління архівною справою і діловодством на території району.
Для виконання вищезазначеного завдання архівний сектор тісно співпрацює із усіма установами – джерелами комплектування сектору (їх 71), а також всіма районними установами та організаціями, які звертаються за методичною допомогою щодо розробки і схвалення на засіданні експертної комісії архівного сектору райдержадміністрації індивідуальних номенклатур справ, інструкцій з діловодства, положень про архівні підрозділи та експертні комісії відповідних установ, а також надання консультацій щодо ведення поточного діловодства і архівної справи.
За 2017 рік експертною комісією архівного сектору проведено 13 засідань, на яких схвалено:
- 5 номенклатур справ (Уманська райдержадміністрація, Уманська районна рада, ДП «Уманське лісове господарство», Служба у справах дітей і відділ економічного розвитку та торгівлі Уманської райдержадміністрації; по 2 положення про архівний підрозділ та експертну комісію, інструкції з діловодства ДП «Уманське лісове господарство» та Паланської сільської ради ОТГ;
- описи справ постійного зберігання та з кадрових питань (особового складу) 18 установ списку № 1, а також виборчих комісій;
- описи справ з кадрових питань (особового складу) №№ 1-ОС, 2-ОС Уманського районного центру зайнятості за 2013 рік (протокол № 1 від 03.01.2017), за 2014 рік (протокол № 9 від 04.08.2017);
- акти «Про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ» (ФГ «Агрофірма Базис» за 2000-2010 роки (протокол № 2 від 31.01.2017); ПОСП «Уманський тепличний комбінат» за 2008-2010 роки (протокол № 3 від 24.02.2017); Уманського районного центру зайнятості за 2006, 2009-2015 роки (протокол № 9 від 04.08.2017); Уманського районного центру СССДМ (протокол № 10 від 29.08.2017);
- схвалено рішення про виведення із списку №1 архівного сектору управління Держгеокадастру в Уманському районі (ліквідація юридичної особи) та подано на розгляд ЕПК ДАЧО (протокол № 12 від 16.11.2017).
Здійснено 10 комплексних перевірок роботи архівних підрозділів Колодистенської, Ладижинської, Дмитрушківської, Пугачівської, Старобабанівської, Дубівської, Свинарської сільських та Бабанської селищної рад, фінансового управління райдержадміністрації, відділу архітектури, містобудування та житлово-комунального господарства; 5 тематичних перевірок – у Коржовослобідській, Посухівській, Аполянській, Антонівській сільських радах, КЗ «Уманський районний центр первинної медико-санітарної допомоги»; 5 контрольних перевірок роботи з питань ведення архівної справи у сільськогосподарських підприємствах.
У 2017 році проведено 4 семінари - навчання з працівниками відповідальними за ведення архівної справи в установах та секретарями сільських (селищної) рад з питань:
- упорядкування документів постійного зберігання та з кадрових питань (особового складу), вимоги до оформлення справ;
- експертиза цінності документів, складання актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, та знищення документів;
- Рекомендації щодо порядку передавання документів юридичних осіб (сільських, селищних, міських рад), що реорганізуються відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», схвалені Центральною експертно-перевірною комісією Укрдержархіву України (протокол № 4 від 07.10.2016);
- передача справ на державне зберігання.
Також прийнято участь у 2 семінарах-навчаннях із секретарями сільських (селищної) рад, організованих Уманською районною радою.
Використання інформації документів НАФ
Не менш важливого значення має використання інформації, що міститься в документах Національного архівного фонду та інших документах, які зберігаються у районному архіві.
Так, у секторі систематично проводяться виставки архівних копій документів Державного архіву Черкаської області з нагоди визначних та знаменних дат, тематичної літератури. Щорічно студенти історичного факультету Уманського державного педагогічного університету ім..П.Г.Тичини проходять виробничу практику з питання вивчення архівної справи.
В архівному секторі райдержадміністрації велика увага приділяється роботі по виконанню запитів, які надходять від фізичних та юридичних осіб. Постійно надаються роз’яснення та консультації громадянам щодо їх звернень, допомога у розшуку документів ліквідованих підприємств, в оформленні звернень до інших архівних установ області, країни. За тиждень надається біля 10-15 таких консультацій. Здійснюється контроль за виконанням запитів, що пересилаються архівним сектором за місцем зберігання документів.
Рік |
Надійшло |
З позитивним результатом |
З рекомендацією |
1 |
2 |
3 |
4 |
2015 |
312 (14 – тематичних, 298 – соціально-правового характеру) |
295 (94,5 %) |
17 (5,5 %) |
2016 |
403 (14 – тематичних, 389 – соціально-правового характеру) |
378 (94 %) |
25 (6 %) |
2017 |
410 (28 – тематичних, 382 – соціально-правового характеру) |
384 (94 %) |
26 (6 %) |
Протягом 2017 року до архівного сектору райдержадміністрації надійшло 410 заяви і запити від фізичних та юридичних осіб, з них: тематичних – 28 (7 %), соціально-правового характеру – 382 (93 %).
З позитивним результатом виконано – 384 запити (94 %), надано 26 (6 %) негативних відповідей, зумовлених непрофільністю запитів або відсутністю необхідної заявникам інформації в архівних документах та з рекомендацією звернутися за місцем знаходження документів. (Відсотки визначаються від загальної кількості запитів).
Серед соціально-правових запитів переважала тематика з питань:
- заробітна плата – 94 (24 %);
- робота (прийняття-звільнення) – 93 (24 %);
- зарахування до стажу років – 22 (7 %);
- земельні питання – 127 (33 %);
- присвоєння номерів будинків і зміна назв вулиць – 27 (7 %);
- кількість поголів’я корів і свиней (для пільгових пенсій) – 4 (1 %);
- інші питання – 17 (4 %).
(Відсотки визначаються від загальної кількості позитивно виконаних запитів).
Протягом 2017 року на адресу архівного сектору райдержадміністрації скарги щодо порушення строків виконання запитів або щодо необґрунтованої відмови у наданні інформації заявникам – не надходили.
Архівний сектор райдержадміністрації висвітлює свою роботу в засобах масової інформації, зокрема:
- на сторінках газети «Уманська зоря» надруковано статті «Архів як запорука надійного захисту соціально-правових інтересів громадян» (№ 35 від 18.08.2017), «100-річчя архівної галузі в Україні. 24 грудня – День працівників архівних установ» (№ 53 від 22.12.2017);
- по місцевому радіомовленню прозвучали виступи завідувача архівного сектору з нагоди Дня пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 років та Дня працівників архівних установ.
На сторінці архівного сектору офіційного веб-сайту Уманської райдержадміністрації розміщені інформаційні матеріали з нагоди 100-річчя архівної справи в Україні, висвітлена історія створення та розвитку архіву Уманського району, розміщені фото керівників районного архіву. Також представлена інформація про кількість та склад фондів архівного сектору, інформація про документи з кадрових питань (особового складу), які зберігаються у секторі та на підприємствах-правонаступниках.
Завідувач архівного сектору
Т.М. Тицькун