Україна вступає в еру якісних та доступних державних послуг
З метою утвердження функціонування сервісної держави - держави для громадян і бізнесу, забезпечення належної реалізації прав фізичних та юридичних осіб у сфері надання публічних, у тому числі адміністративних, послуг, створення сучасної інфраструктури, зручних та доступних електронних сервісів для надання таких послуг Президент 4 вересня 2019 року підписав Указ № 647/2019 "Про деякі заходи із забезпечення надання якісних публічних послуг"
Згідно Указу відтепер в Україні:
- запроваджуються єдині вимоги щодо процесу надання громадянам якісних послуг, зокрема буде чітко регламентуватися час очікування в черзі, буде проводитися постійний аналіз, щодо процесу отримання позитивних/негативних відгуків клієнтів;
- всі послуги, які теоретично можливо надавати в режимі онлайн, будуть поступово переводитися в онлайн режим отримання;
- планується створення комплексного е-сервісу для оформлення права на земельну ділянку;
- буде працювати дієвий механізм контролю за якістю надання послуг, за допомогою "таємних відвідувачів";
- завдяки співфінансуванню держави ЦНАПи, що утворені при Райдержадміністраціях перейдуть до органів місцевого самоврядування;
- держава буде вести посилений контроль, та всіляко підтримувати розвиток мережі ЦНАП навіть у найвіддаленіших куточках країни, що в свою чергу максимально наблизить та упростить процес отримання адміністративних послуг для жителів віддалених населених пунктів;
- споживачі отримуватимуть якісні та вичерпні консультації у зручний для себе спосіб (особисто, по телефону, онлайн) - це стосується і пенсійних, і соціальних, і адмінпослуг;
- мінімізується втручання людини в процес надання послуг;
- заяви про надання публічної послуги будуть заповнюватися уповноваженою особою суб’єкта надання публічної послуги або центру надання адміністративних послуг для її подальшого підписання суб’єктом звернення;
- в разі виникнення помилок чи необхідності перевірки достовірності даних, будуть застосовуватися механізми, які максимально пришвидшать такі процеси;
- максимально спроститься процес отримання результату послуги, шляхом залучення курєрських служб;
- частину плати за адмінпослуги спрямують на потреби ЦНАП і винагороди адміністраторам.
Також, приділяється максимум уваги процесу спрощення надання послуг в соціальній сфері, зокрема:
- місце проживання реєструватимуть за декларативним принципом із забезпеченням прав власника;
- буде налагоджено максимальну взаємодії між реєстрами різних суб'єктів надання послуг;
- соціальні виплати можна буде отримати на рахунок, незалежно від того в якому банку він відкритий;
- усі питання пов'язані з ЖКГ можна буде вирішити онлайн (у т. ч. заміни, повірки, результат).
Джерело: Портал адміністративних послуг Черкаської області